BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 8, 2011

:: Entry Melalut 78 : Please Be Good To Yourself First ::

Assalamu'alaikum WBT .

Hey peeps ! HAHA ! It's 10.15 a.m . Online untuk meninjau apa apa yang perlu . Petang harapnya proses psiko berjalan lancar . 

Barangkali i'm okeh right now . JYEAH ! Alhamdulillah . I put trust on myself . Untuk apa ? Supaya aku menjalani hidup dalam dunia yang penuh dengan pancaroba dan ujian yang berliku liku dalam keadaan yang tenang . Alhamdulillah .

Wanita itu sifat aslinya memang lemah lembut . Jiwanya lembut . Hatinya mudah dilentur , mudah diluruskan dan mudah juga dibengkokkan . Ya barangkali kalau tak cukup kuat memang boleh patah teruk . Tapi kalau dilentur sebetul betulnya , barangkali dia akan menjadi wanita yang tabah dan kuat . Secara peribadinya , aku nak menjadi seperti itu . Ya wanita yang kuat . Aku bukan gadis tapi wanita . Wanita yang harus cekal ! 

Putaran dunia sentiasa berlaku tanpa henti walaupun kita sedang lena diulit mimpi . Ya mimpi yang mungkin benar telahannya atau mimpi yang barangkali sekadar permainan tidur semata mata . Ah persetankan . Ya putaran dunia . Menikmati hidup yang kadang kala manis , kadang kala pahit , kadang kala payau , kadang kala suka dan kadang kala duka . Semua itu perlu dinikmati . Kehidupan akan mengajar manusia . Manusia yang mudah lemah . Tapi aku nak jadi manusia yang kuat !

Manusia . Pelbagai warna , pelbagai coraknya . Ada keistimewaan dan ada kekurangan . Tiada yang perlu dimarahkan . Marah sifatnya dominan untuk Syaitan . Memaafkan lebih baik . Follow the flow . Sungguh hati manusia milik Allah . Pencipta yang Maha Agung . 

Sebaiknya , berbaiklah dengan diri sendiri terlebih dahulu . 

10.51 am . Puan bos dah call .

Wassalam .