BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, January 27, 2012

:: Entry Melalut 82 : tak melalut mana pun ::

Assalamu'alaikum WBT .

Hai . Sihat ? Alhamdulillah untuk semua perkara . Alhamdulillah untuk denyutan nadi . Alhamdulillah masih dikurniakan peluang untuk melihat , menatap dan cuba berbakti kepada mama ayah . 

January . Nothing much . Nothing special . It's only an ordinary month for an ordinary person . 

Bila anda sudah konvo dan bergelar graduan . Pemikiran anda akan berubah . Sungguh . Mind set anda yang dulu agak mengada-ngada ayam tu juga perlu diubah . Tanggung jawab anda mungkin akan bertukar menjadi gunung ( atau mungkin tak berapa nak gunung ) . Tapi apa yang pasti adalah , semakin kita membesar dan meningkat dewasa maka semakin membesarlah tanggung jawab kita ( apa aku membebel ? korg paham ? tak paham ? korg rasa aku kisah tak korg paham ke tak paham ke ? ) .

Kerja . Ya . Itu penting . Kadang-kadang ye kawan-kawan , kita tak boleh terlalu memilih pekerjaan . We never know what will comes after . mu pehe dop ni ? Engkau nak memilih sangat , beragak le sayang . Kau tak rasa bersalah ke tanam anggur ke tembikai ke betik ke tak pun meluaskan dusun appa ngan amma korg kat rumah ? Kalau betul ada dusun ye takpe . At least dapat income . Ha seeeeee , betapa duit itu penting juga untuk kelangsungan hidup . 

Duit . Ye memang le duit bukan segalanya tapi realistiknya di dunia yang mentekedarah sekarang ni , semuanya memerlukan duit . 

Pasangan hidup . Eh ? Ni pun masuk ke ? Okeh . Ni cheq nak habaq mai kat ang . Kalau niat tu setakat nak couple-couple nak gatal-gatal nak ikut trend katanya , u may forget it . Campak dalam tong sampah niat basi tersebut . Realistiknya , aku pun dah tak nampak cinta sebelum kahwin tu boleh dibawak ke mana selain dari memeningkan kepala . Bercinta kemain lamanya last-last hampeh . Baru bercinta dah hari-hari nak gaduh ( eh ada pengalaman ke ? ) . Blurp blurp blurp . Kesimpulannya , rasa macam dah ready semua line clear , ilmu keibu bapaan pun ada dalam diri tu ha , solat pun jaga , ilmu agama ada untuk bimbing bakal keluarga yang nak dibina tu makanya sila le go on . jumpa le warisnya si mama dan ayah wanita berkenaan . mana le tau kawen nanti . ye dak ?

Ohhhh . panjang no membebel . dah dah . let's go to the club .

Assalamu'alaikum . ^__^