BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 13, 2012

:: Entry Melalut 83 : Patah , tak tumbuh . hilang , tak berganti ::

Assalamu'alaikum WBT .

Hape ikut suka hati nak tukar peribahasa woiii Nurul Nadia woii ?  Well , ISA ( Ikut suka aku ) . Kisah pulak aku kalau kau kisah ke tak kisah ke .

satu situasi klise kat office baru-baru ni .

kawan 1 : Korg ni apsal tak kawen lagi ? ( hoi senang kau cakap bang ? lempang kau kang ) Tengok saya , sebaya nadia dah kawen . ( Ye , dia sebaya aku dan dia kawen masa umur dia 22 tahun , isteri dia pun sebaya aku . muda gila kan ? syukur le jodoh kau sampai cepat ).

Kawan 2 : Ala . saya memang dah berpunya dah encik F ( F bukan nama sebenar ) . Memang nak kawen tapi slow-slow . Ada jodoh nanti saya kawen . Sekarang kumpul duit dulu . ( Well , bekerja bukan untuk kumpul duit nak kawen semata-mata ye . aku tak setuju macam tu ) .

Aku : Halaaa . saya takde komen bab ni . jodoh tu kat tangan Allah kan . memang saya malas carik sebab saya tak nampak sejauhmana bercinta sebelum kahwin ni dapat tolong saya . kesimpulannya , saya malas nak bercinta tapi saya nak kawen .

Kawan 2 : Nadia ni memang hati dia dah kering .

Aku : terus berlalu sebab malas nak bercakap dan berbual pasal ni .


*
*
*

Ada yang patah dan tumbuh semula serta yang hilang digantikan dengan yang lebih baik . Dan memang aku berharap itu akan terjadi untuk aku . Sememangnya hati aku meruntun untuk dikasihi dan disayangi . Tapi biarlah dengan cara yang halal .

Dan aku berharap Allah pertemukan dengan si bakal suami yang dapat membimbing aku yang nyata masih alpa , lalai dan banyak kelemahan .

ya Allah , kuatkan aku !